De internet-browser die je gebruikt wordt niet langer ondersteund

Dit betekent o.a. dat je geen diensten kunt bestellen. Start met een andere browser of neem contact op met onze klantenservice. Browsers die we aanraden zijn Chrome, Edge, Firefox of Brave.

Veelgestelde vragen

Heb jij vragen over examens? Dan is de kans groot dat wij deze al beantwoord hebben. Lees hieronder de antwoorden op onze veelgestelde vragen.

Staat je vraag er niet tussen?

Neem dan gerust contact met ons op via 010 - 760 11 00 of support@lindenhaeghe.nl.

Examens

Binnen 15 minuten nadat je het examen hebt afgerond, ontvang je per e-mail de voorlopige uitslag.

Zodra de voorlopige uitslag bekend is, kun je deze ook bekijken in het nieuwe Dashboard. Dit doe je door op de knop 'Notificaties' klikken of naar het examenmoment te gaan onder 'Agenda'. Hier zie je niet alleen het behaalde examenresultaat, maar ook een overzicht van de scores per onderdeel.

Ten slotte ontvang je de definitieve uitslag van DUO uiterlijk binnen 48 uur nadat je het examen hebt afgerond.

Om je examen te verzetten of annuleren, log je in in je Dashboard. Vervolgens klik je op agenda en kies je voor "verzetten of annuleren". Je wordt doorverwezen naar een webpagina waar je de voorwaarden terugvindt en je je verzetting en annulering meteen definitief maakt. Houd er rekening mee dat er kosten verbonden kunnen zijn aan het wijzigen of annuleren. Geef daarom in het formulier aan dat je akkoord gaat met de voorwaarden.

De volgende voorwaarden gelden:

Moment van verzetten/annuleren Kosten
Binnen 14 dagen na de boekingsdatum* Kosteloos
Meer dan 7 dagen voor het examen €25,-
Minder dan 7 dagen voor het examen 50% van de examengelden
Op de dag van het examen Annuleren is niet mogelijk. Je kan een nieuwe examendatum boeken tegen 100% van de kosten.

 

*Indien je examenmoment binnen 14 kalenderdagen na het moment van boeken plaatsvindt, heb je tijdens het bestelproces afgezien van het wettelijk bedenktermijn en gelden de reguliere annuleringsvoorwaarden.

Vanaf 28 juni is het vanwege de overgang naar onze nieuwe website niet meer mogelijk om ongebruikte vouchers te gebruiken om een examen in te plannen. Ter vervanging hebben we een examencredit voor je klaargezet in onze nieuwe webshop.

Als je een examenvoucher hebt en deze wilt verzilveren op onze nieuwe website, volg dan deze eenvoudige stappen:

  1. Ga naar het nieuwe Dashboard en log in met je accountgegevens.
  2. Kies voor ‘Webshop’
  3. Bovenaan de webshop vind je de optie om kosteloos het examen in te plannen met behulp van je examencredit.

Als je de examencredit niet ziet en je hebt je examenvoucher nog niet gebruikt, neem dan contact met ons op via 010 - 760 11 00.

Bij het afleggen van je examen is het belangrijk om alleen een geldig en origineel Nederlands legitimatiebewijs met een BSN-nummer mee te nemen naar de examenruimte. Afhankelijk van het specifieke examen dat je aflegt, worden de volgende hulpmiddelen beschikbaar gesteld op de examenlocatie:

  • Een niet-programmeerbare rekenmachine van het type Casio fx-82ms*. Houd er rekening mee dat deze rekenmachine pas beschikbaar is tijdens het examen. Tevens is er in de software van het digitale examen een geïntegreerde digitale rekenmachine beschikbaar.
  • Een wettenbundel. 
  • Fiscaal memo. 
  • Kladpapier en schrijfmateriaal.
  • Oordoppen of een koptelefoon.
  • Belangrijk: Het is strikt verboden om je eigen hulpmiddelen mee te nemen.

Voor meer informatie over jouw specifieke examenmoment, verwijzen we je naar onze informatiepagina. Vergeet ook niet om ons examenreglement te raadplegen.

* Let op: De eerder genoemde rekenmachine is niet langer verkrijgbaar. Indien je deze specifieke rekenmachine wilt aanschaffen, word je doorverwezen naar het nieuwere model, de Casio fx-82NL. Houd er rekening mee dat het knopje voor 'tot de macht' op deze nieuwe rekenmachine op een andere locatie zit dan op de Casio fx-82MS. Voorlopig zullen examenlocaties nog steeds de 'oude' Casio fx-82MS blijven gebruiken.

Je hebt de mogelijkheid om een examen dat je hebt afgelegd in te zien, maar er zijn enkele belangrijke voorwaarden waaraan voldaan moet worden. Ten eerste is inzage alleen mogelijk als je 4 of 5 als cijfer hebt behaald voor het examen. Daarnaast moet de inzageaanvraag uiterlijk twee weken na de uitslag worden ingediend. Houd er ook rekening mee dat je per module maximaal één keer per zes maanden een examen kunt inzien.

Om inzage aan te vragen, dien je altijd contact op te nemen met de Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO). Op de website van DUO kun je gedetailleerde informatie vinden over het inzageproces en hoe je een aanvraag kunt indienen. Bezoek de website van DUO voor meer informatie en de mogelijkheid tot inplannen van de inzage.

Om een verlengd Wft- of PE-examen te boeken bij Lindenhaeghe, kun je tijdens het bestelproces van een regulier examen aangeven dat je een verlengd examen nodig hebt. Verlengde examens kan je boeken tegen hetzelfde tarief als reguliere examens. Houd er rekening mee dat voor het aanvragen van een verlengd examen een uitgebreide procedure geldt. Zorg dan ook dat je in het bezit bent van een volledig ingevuld formulier ten tijde van je bestelling.

Heb je aantoonbare dyslexie of een visuele beperking? In dat geval kom je mogelijk in aanmerking voor een verlengd examen. Het verlengde examen wordt digitaal afgenomen op een van onze examenlocaties en je krijgt maximaal 25% extra tijd ten opzichte van de reguliere examenduur.

Hoe werkt het?
Om een verlengd examen te boeken, ga je naar onze website. Je moet C-verklaring laten invullen door een deskundige om in aanmerking te komen voor een verlengd examen. Deze kan je downloaden op de website van het CDFD. Vervolgens upload je het formulier tijdens het bestelproces. Alle aanvragen worden beoordeeld volgens de richtlijnen van het CDFD en moeten worden goedgekeurd door het exameninstituut. Zorg ervoor dat het formulier volledig is ingevuld, anders kun je geen verlengd examen afleggen en krijg je mogelijk te maken met verplaatsingskosten. Als je twijfelt of jouw ingevulde formulier voldoet, stuur het dan ter beoordeling naar support@lindenhaeghe.nl.

Belangrijk: We moeten jouw examen minimaal tien werkdagen voor de examendatum aanmelden bij DUO en CDFD. Zorg er dus voor dat je een volledig ingevuld formulier hebt op het moment van bestellen.

Heb je een inhoudelijke klacht?
Meldingen over de kwaliteit van specifieke examenvragen dienen in principe via de examenleider te verlopen en moeten na het examen worden gemeld in de VOV (Vragen, Opmerkingen en Klachten). DUO zal deze meldingen doorgeven aan het CDFD. Houd er rekening mee dat een kandidaat geen individuele, inhoudelijke reactie ontvangt op zijn melding aan de examenleider.

Indien de melding niet (volledig) is vermeld in de VOV, kan de melding ook bij het CDFD worden ingediend (info@cdfd.nl). Inhoudelijke klachten omvatten onder andere:

  • Inhoudelijk onjuiste/niet-valide vragen.
  • Subjectieve/dubbelzinnige vraagstelling.
  • Taalfouten in de examens.
  • Inhoudelijke klachten worden geanalyseerd, maar kunnen nooit leiden tot aanpassing van een examenuitslag. Voor meer informatie verwijzen we je naar de website van het CDFD.

Voor inhoudelijke klachten is er geen mogelijkheid tot beroep. Per examen kan elke kandidaat maximaal één algemene klacht indienen.

Heb je een klacht over de examenomstandigheden?
Klachten met betrekking tot de omstandigheden tijdens de examenafname (zowel tijdens, voorafgaand als na het examen) kun je indienen bij Lindenhaeghe via support@lindenhaeghe.nl. Dit betreft klachten met betrekking tot het examenafnameproces. Denk hierbij aan zaken zoals:

  • Bereikbaarheid, parkeergelegenheid en/of ontvangst op locatie.
  • Communicatie in het algemeen, kosten, informatieverstrekking.
  • Locaties, examenruimte en/of faciliteiten ter plaatse.
  • Examenleider, verstrekte materialen, nazorg.
  • Klachten met betrekking tot het examenproces worden binnen vier weken na ontvangst afgehandeld. Mocht dit langer duren, dan zal Lindenhaeghe je hier schriftelijk van op de hoogte stellen. Vergeet niet een duidelijke beschrijving te geven van waar de klacht betrekking op heeft.

Je klacht wordt conform onze klachtenprocedure in behandeling genomen.