Heb je een inhoudelijke klacht?
Meldingen over de kwaliteit van specifieke examenvragen dienen in principe via de examenleider te verlopen en moeten na het examen worden gemeld in de VOV (Vragen, Opmerkingen en Klachten). DUO zal deze meldingen doorgeven aan het CDFD. Houd er rekening mee dat een kandidaat geen individuele, inhoudelijke reactie ontvangt op zijn melding aan de examenleider.
Indien de melding niet (volledig) is vermeld in de VOV, kan de melding ook bij het CDFD worden ingediend (info@cdfd.nl). Inhoudelijke klachten omvatten onder andere:
- Inhoudelijk onjuiste/niet-valide vragen.
- Subjectieve/dubbelzinnige vraagstelling.
- Taalfouten in de examens.
- Inhoudelijke klachten worden geanalyseerd, maar kunnen nooit leiden tot aanpassing van een examenuitslag. Voor meer informatie verwijzen we je naar de website van het CDFD.
Voor inhoudelijke klachten is er geen mogelijkheid tot beroep. Per examen kan elke kandidaat maximaal één algemene klacht indienen.
Heb je een klacht over de examenomstandigheden?
Klachten met betrekking tot de omstandigheden tijdens de examenafname (zowel tijdens, voorafgaand als na het examen) kun je indienen bij Lindenhaeghe via support@lindenhaeghe.nl. Dit betreft klachten met betrekking tot het examenafnameproces. Denk hierbij aan zaken zoals:
- Bereikbaarheid, parkeergelegenheid en/of ontvangst op locatie.
- Communicatie in het algemeen, kosten, informatieverstrekking.
- Locaties, examenruimte en/of faciliteiten ter plaatse.
- Examenleider, verstrekte materialen, nazorg.
- Klachten met betrekking tot het examenproces worden binnen vier weken na ontvangst afgehandeld. Mocht dit langer duren, dan zal Lindenhaeghe je hier schriftelijk van op de hoogte stellen. Vergeet niet een duidelijke beschrijving te geven van waar de klacht betrekking op heeft.
Je klacht wordt conform onze klachtenprocedure in behandeling genomen.