De internet-browser die je gebruikt wordt niet langer ondersteund

Dit betekent o.a. dat je geen diensten kunt bestellen. Start met een andere browser of neem contact op met onze klantenservice. Browsers die we aanraden zijn Chrome, Edge, Firefox of Brave.

E-learning Wtp voor klantcontactmedewerkers

Werk je voor een pensioenuitvoerder en heb je klantcontact met gepensioneerden en deelnemers? Dan ga je keuzebegeleiding bieden tijdens de opbouw en uitkeringsfase van hun pensioen. Met de E-learning Wtp voor klantcontactmedewerkers heb jij de kennis in handen om dat goed te doen!

€ 199,-
  • vrij van btw
  • all-in tarief
  • 7 uur studiebelasting
  • E-learning afgestemd op jouw beroep
  • 12 maanden toegang tot leeromgeving
€ 199,-
  • vrij van btw
  • all-in tarief
  • 7 uur studiebelasting
  • E-learning afgestemd op jouw beroep
  • 12 maanden toegang tot leeromgeving

Pensioenuitvoerders krijgen te maken met een stelselwijziging die miljoenen Nederlanders raakt. Het is belangrijk om het pensioenstelsel begrijpelijk uit te leggen aan al deze mensen en wat er voor hen wijzigt. Pensioenuitvoerders moeten ook keuzebegeleiding bieden voor alle pensioenkeuzes tijdens de opbouw- en uitkeringsfase. Dit moet al sinds 1 juli 2023 en ook binnen bestaande pensioenregelingen.

Daarnaast komen er steeds meer keuzemogelijkheden in het nieuwe pensioenstelsel, denk aan het bedrag ineens. Ook moeten alle pensioenregelingen aangepast worden door het nieuwe stelsel. Deze overgangsperiode kan vragen en zorgen oproepen bij mensen met een pensioen. De e-learning behandelt alle relevante informatie uit het pensioenakkoord voor klantcontactmedewerkers. Je leert over de keuzemogelijkheden in het nieuwe pensioenstelsel en hoe je keuzebegeleiding kan bieden.

Onderwerpen die je kan verwachten zijn:

  • De Wet bedrag ineens en de gevolgen hiervan;
  • Gevolgen transitie voor ouderdomspensioen;
  • Life-events voor en na transitie;
  • Alle keuzemogelijkheden tijdens de opbouwfase;
  • Alle keuzemogelijkheden op pensioeningangsdatum;
  • De gevolgen bij life-events;
  • De nieuwe wettelijke keuzebegeleiding vanuit pensioenuitvoerders;
  • Keuzeopties in pensioenen;
  • Persoonlijk pensioenvermogen; en
  • Indexatie pensioenen.

Om het optimale uit deze e-learning te halen, is het belangrijk dat je goed op de hoogte bent van de nieuwe wet- en regelgeving rondom het nieuwe pensioenstelsel. Op onze speciale informatiewebsite vind je een uitgebreide samenvatting van alle relevante wet- en regelgeving uit het pensioenakkoord. We adviseren je om deze door te nemen voordat je start met de e-learning. In de e-learning leer je concreet wat de wet- en regelgeving betekent voor jouw functie, waardoor je ook echt gelijk aan de slag kan met het nieuwe pensioenstelsel.

Deze e-learning is geschikt voor klantcontactmedewerkers die werkzaam zijn bij een pensioenuitvoerder, dit kan zowel een pensioenuitvoerder zijn die een pensioenregeling uitvoert voor een pensioenfonds als een pensioenuitvoerder zijn die een pensioenregeling uitvoert voor een verzekeraar of premiepensioeninstelling.

Daarnaast is deze e-learning relevant voor jou als je als financieel professional meer wil weten over de keuzemogelijkheden in de tweede pijler. 

Met deze e-learning bereid jij je optimaal voor op het nieuwe pensioenstelsel en het bieden van keuzebegeleiding. De stelselwijziging is aanzienlijk en daarom gaat de e-learning dieper in op de belangrijkste thema's rondom het nieuwe stelsel. We geven praktische tips om jouw klanten het beste te begeleiden en dankzij de tussentijdse oefenvragen kan je toetsen of je de lesstof goed hebt begrepen.

Een goede keuzebegeleiding vereist inzicht in de gevolgen en de voor- en nadelen van elke keuze. Denk bijvoorbeeld aan de fiscale gevolgen van het bedrag ineens, de veranderingen in toeslagen, of de gevolgen na overlijden of scheiding. Ook de verschillen tussen het bedrag ineens, een hoog-laagpensioen en een vaste uitkering komen aan bod. Na het volgen van deze e-learning heb je een solide basis om jouw klanten te begeleiden bij hun pensioenkeuzes.

We sluiten de e-learning af met een eindtoets, wanneer je deze met een voldoende afrondt krijg je van ons een certificaat!

Wat krijg ik bij deze e-learning?
  • Persoonlijke leeromgeving
  • Syllabus te downloaden
  • Oefenvragen
  • Speciale informatiewebsite
  • Eindtoets met certificaat
9,2

Beste opleider van Nederland

Lindenhaeghe is dit jaar uitgeroepen tot opleider van het jaar en daar zijn we trots op.

Over de prijs

Vrij van btw

Dit product is vrijgesteld van btw

Studie- en oefenmaterialen

Alle benodigde materialen staan direct voor je klaar

Diverse betaalmogelijkheden

O.a. iDEAL, creditcard, PayPal en op factuur

Persoonlijke leeromgeving

Inclusief benodigd studiemateriaal

Veelgestelde vragen

Heb je vragen over onze dienstverlening? Geen zorgen! We hebben de belangrijkste vragen en antwoorden voor je op een rijtje gezet: 

De klantcontactmedewerker is werkzaam als klantcontactmedewerker of als callcentermedewerker specifiek bij een pensioenuitvoerder. Erg veel mensen zullen telefonisch contact opnemen en vragen om keuzebegeleiding. Daarom moet de klantcontactmedewerker wél alle opties en veranderingen paraat hebben, aangezien zij meer uiteenlopende klanten moeten gaan helpen met meer specialistische kennis. Deze laatste e-learning is daarom een stuk uitgebreider.

De informerend medewerker is werkzaam als ondersteuner van de financieel adviseur. Als informerende medewerker kan je vragen over het nieuwe pensioenstelsel verwachten, het is belangrijk om klanten dan goed door te kunnen verwijzen en de benodigde informatie alvast te verzamelen voor de adviseur. Maar je hoeft als informerend medewerker niet de opties van voor tot achter te kennen, waardoor we de e-learning compacter hebben gehouden.

Waarom Lindenhaeghe?