E-Learning CDD & Bestrijding Witwassen
Bescherm je organisatie tegen witwassen en terrorismefinanciering met een scherp oog voor risicoās. In deze e-learning leer je stap voor stap hoe je klanten zorgvuldig onderzoekt, risicoās classificeert en transacties effectief monitort volgens de Nederlandse wet- en regelgeving.
- vrij van btw
- all-in tarief
-
Op eigen tempo studeren
-
Online
-
Praktijkgericht oefenen
- vrij van btw
- all-in tarief
-
Op eigen tempo studeren
-
Online
-
Praktijkgericht oefenen
In de E-Learning CDD & Bestrijding Witwassen worden de basisprincipes en uitgangspunten van Customer Due Diligence (CDD) en anti-witwas en terrorismefinanciering wetgeving in Nederland behandeld.
Je leert in deze e-learning wat het doel is van CDD, waarom CDD zo belangrijk is en waar je op moet letten bij het accepteren van relaties. Om goed in te kunnen schatten welke CDD-risicoās het aangaan van een overeenkomst met een relatie met zich meebrengt, is het noodzakelijk de relatie goed te kennen. Een belangrijke maatregel bij het inschatten van CDD-risicoās is cliĆ«ntonderzoek. Deze e-learning gaat in op verschillende vormen van cliĆ«ntonderzoek en waar je op moeten letten bij het uitvoeren van cliĆ«ntonderzoek.
Na het cliƫntonderzoek komt de CDD-classificatie aan bod. Het profiel van de relatie wordt vastgesteld en aan de relatie wordt een risiconiveau gekoppeld. De CDD-classificatie kan afhangen van CDD-risico-indicatoren, zoals de herkomst van middelen, de organisatiestructuur, maar ook bijvoorbeeld de producten en diensten die een relatie afneemt.
Wanneer de relatie eenmaal geclassificeerd en geaccepteerd is, kun je nog niet achterover gaan leunen. Gaandeweg kunnen de kenmerken van de relatie of de productafname immers veranderen waardoor de relatie een groter risico kan vormen. Om het risico dat verbonden is aan de dienstverlening aan de relatie in de gaten te houden leer je meer over twee maatregelen; monitoren van transacties en het reviewen van relaties. Aan de hand van de monitoring en review leer je te bepalen of de relatie geen ongebruikelijke transacties verricht en of het aan hem of haar toebedeelde CDD-risico profiel nog steeds juist is.
De e-learning bestaat uit de volgende hoofdstukken:
- Hoofdstuk 1 Witwassen en terrorismefinanciering
- Hoofdstuk 2 Customer Due Dilligence
- Hoofdstuk 3 Cliƫntacceptatieproces
- Hoofdstuk 4 CDD-classificatie
- Hoofdstuk 5 Monitoren en review Ieder hoofdstuk wordt afgesloten met een zelftoets inclusief feedback.
De e-learning wordt afgesloten met een eindtoets bestaande uit 15 vragen.
Wij streven ernaar om binnen twee werkdagen je inloggegevens voor de e-learning per mail naar je te versturen.
Deze e-learning is geschikt voor alle medewerkers in de financiƫle sector en met name voor medewerkers die zich bezig houden met het accepteren van cliƫnten.

Maatwerk e-learning
Deze module is geschreven voor personen werkzaam in de financiƫle sector. Wij bieden ook maatwerk aan, waarbij onderneming specifieke informatie en beleid opgenomen kan worden in de e-learning module.
Veelgestelde vragen
We begrijpen dat je misschien vragen hebt. Om je snel op weg te helpen, hebben we de meest voorkomende vragen en antwoorden voor je verzameld. Zo heb je direct inzicht in de informatie die voor jou relevant kan zijn.
CDD (Customer Due Diligence) en het bestrijden van witwassen zijn van belang om de integriteit van het financiƫle systeem te beschermen, criminele activiteiten zoals terrorisme en belastingonderduiking tegen te gaan evenals financiƫle instellingen te beschermen tegen boetes, reputatieschade en verlies van klantvertrouwen.
De E-Learning CDD & Bestrijding Witwassen leert je stap voor stap hoe je cliĆ«ntenonderzoek uitvoert, risicoās beoordeelt en klanten monitort volgens de regels voor CDD en antiwitwaswetgeving. Elk hoofdstuk wordt afgesloten met een zelftoets inclusief feedback waardoor je de theorie gelijk kan toepassen.

Heb je een vraag? Neem eenvoudig contact met ons op.
We maken graag tijd vrij om je verder te helpen. Neem vrijblijvend contact op en ontdek wat we voor jou of jouw organisatie kunnen betekenen.
Direct contact