De internet-browser die je gebruikt wordt niet langer ondersteund

Dit betekent o.a. dat je geen diensten kunt bestellen. Start met een andere browser of neem contact op met onze klantenservice. Browsers die we aanraden zijn Chrome, Edge, Firefox of Brave.

Het Beheerdersportaal

Met het beheerdersportaal kun je je medewerkers aanmelden, afmelden en inschrijven voor Permanent Actueel. Ook kun je in het beheerdersportaal medewerkers inschrijven voor opleidingen, trainingen en examens. Hieronder leggen we je aan de hand van screenshots uit hoe je dit doet.

In 3 stappen naar je PE-certificaat

Ben je benieuwd welke mogelijkheden het beheerdersportaal van Lindenhaeghe allemaal voor jouw organisatie te bieden heeft? Op deze informatiepagina lees je alles over de verschillende functionaliteiten en hoe je deze gebruikt.

Hoe werkt het beheerdersportaal

Ben jij benieuwd welke mogelijkheden ons beheerdersportaal biedt? Bekijk dan vooral de video, onze collega Jermaine vertelt je er graag meer over!

Stap 1. Om een medewerker aan te melden, klik je op de knop 'Deelnemer toevoegen'. Hierna opent het aanmeldformulier.

Tip: Je kunt altijd eerst even controleren of een medewerker al aangemeld is door hem of haar op te zoeken in het overzicht met deelnemers om te voorkomen dat je iemand per ongeluk dubbel aanmeldt.

Gebruik de knop 'Deelnemer toevoegen' op de pagina met deelnemers

Stap 2. In het aanmeldformulier vul je minimaal de velden met een sterretje in. Het staat je vrij om de overige velden te gebruiken.

Vul de velden met persoonsgegevens en organisatiegegevens

Stap 3. Daarna kun je de nieuwe medewerker meteen voor Permanent Actueel aanmelden middels een functieprofiel en zet je direct producten zoals opleidingen en examencredits klaar. Klik op 'Indienen' om de medewerker aan te maken.

Voeg functieprofielen en producten toe

Stap 1. Indien een medewerker nog niet is aangemeld via het beheerdersportaal, kun je dit doen via de pagina 'Deelnemers'. Voor een uitgebreidere uitleg verwijzen we je graag door naar de vraag 'Hoe meld ik een nieuwe medewerker aan?' op deze infopagina.

Stap 2. Functieprofielen kunnen gekoppeld worden via de pagina ‘Functieprofielen’ met de knop 'Functieprofiel toewijzen'. Indien je een functieprofiel aan meerdere medewerkers tegelijk wil toewijzen, kun je dit doen door op de naam van een functieprofiel te klikken.

Klik op de naam van een functieprofiel in het overzicht om het profiel te openen

Stap 3. Hier zie je direct welke medewerkers het functieprofiel al hebben. Gebruik de knop 'Toevoegen' om medewerkers te koppelen aan het functieprofiel.

Gebruik de knop 'Toevoegen'

Voor het volgen van Permanent Actueel wijs je een functieprofiel toe aan een medewerker. Binnen een functieprofiel is vastgelegd welke diensten, zoals Permanent Actueel Wft, medewerkers krijgen wanneer ze in dienst treden. Hiernaast kun je direct aangeven welke diploma-eis(en) een medewerker hoort te krijgen middels een functieprofiel. Vaak is het profiel voor Permanent Actueel gelijk aan de diploma-eis. Niet meer zeker hoe het zat met de PA-plicht en de diplomaplicht binnen de Wft? Op deze pagina vind je een uitleg.

Route 1: Als het gaat om een medewerker die al aangemeld is, kun je via het overzicht ‘Producten’ een nieuwe bestelling aanmaken en de juiste opleiding toewijzen.

Tip: Typ de naam van de medewerker in kwestie in om sneller te zoeken, nadat je op 'Bestelling aanmaken' hebt gedrukt. Met de pijltjes op je toetsenbord kun je snel naar boven en naar beneden navigeren in de lijst.

 

Route 2: Gaat het om een nieuwe medewerker? Dan kun je tijdens het aanmelden van de medewerker via het toevoegen van producten in het aanmeldproces een opleiding klaarzetten.  

Je kunt in het beheerdersportaal een examencredit klaarzetten voor een medewerker, zodat hij of zij zelf het examen kan inplannen via de Webshop.

Tip: Je kunt altijd nagaan of het klaarzetten van een examencredit goed is gegaan door in te loggen als de medewerker. Zie hiervoor de uitleg bij de vraag 'Hoe kan ik met een medewerker meekijken?' op deze pagina. 

Route 1: Is de medewerker al eerder aangemeld? Dan kun je in het menu ‘Producten’ een bestelling aanmaken en het juiste examen als product aan de medewerker toevoegen.

Route 2: Als je een nieuwe medewerker aanmeldt, kun je onder ‘Producten’ meteen een examen toevoegen.

Stap 1. Voordat je een medewerker kunt inschrijven voor een training, dien je hem of haar aan te melden in het dashboard. Zie hiervoor de vraag 'Hoe meld ik een nieuwe medewerker aan?' voor uitleg op deze pagina.

Stap 2. Onder het kopje ‘Trainingen’ kun je per ingeplande training medewerkers in- en uitschrijven. Klik de training in kwestie open.

Stap 3. Na het openklikken van een training voeg je een medewerker toe via ‘Deelnemer inschrijven’.

Je meld een medewerker af via de optie ‘Deactiveren’ binnen het overzicht met Deelnemers.

In het overzicht ‘Bestelhistorie’ zie je alle bestellingen die gedaan zijn binnen de organisatie.

Tip 1: Door te klikken op 'Alle Bestelregels' kun je kiezen voor een andere weergave met meer informatie.

Tip 2: Met de knop 'Export' download je een Excelbestand van het overzicht met bestellingen.

Door in te loggen als een deelnemer zie je hoe zijn of haar persoonlijke dashboard eruit ziet. Zo kun je je medewerkers beter begeleiden wanneer ze vragen hebben. Je kunt op deze wijze ook inloggen in hun leeromgeving en in hun webshop. Met de bijbehorende link in het overzicht met deelnemers log je in op het persoonlijke dashboard van een medewerker.

Tip: Open de link in een nieuw tabblad, zodat je gemakkelijk terug kunt gaan naar het beheerdersportaal.