Corine op kantoor

We hebben nu nog meer tijd voor de klant

Interview

Corine werkt al 8 jaar bij onze organisatie en heeft altijd een veelzijdige rol gehad op het gebied van examens, trainingen en incompanytrajecten. We kunnen dus wel stellen dat Corine onze organisatie in haar DNA heeft zitten, maar is dit veranderd sinds de fusie tussen Hoffelijk en Lindenhaeghe? En komt haar functie door alle automatiseringen niet in gevaar? Deze vragen leidden tot een leuk, maar vooral inspirerend gesprek.

Planningstalent bleek een uitkomst

Zoals eerder al genoemd is Corine een echte duizendpoot. Van het organiseren van trainingen en examenafnames op locaties van A tot en met Z, tot het uitrollen van grote incompanytrajecten; wanneer je plannen en organiseren zegt, zeg je Corine. En laat nou precies dat talent van grote waarde geweest zijn tijdens de fusie. “Er kwamen natuurlijk allerlei praktische zaken aan het licht tijdens de fusie, zoals het afstemmen van een gezamenlijke en geïntegreerde werkwijze voor het team. De nieuwe collega’s wegwijs maken in de systemen die we bij Hoffelijk gebruiken is daar een belangrijk onderdeel van geweest.” Door het hoofd koel te houden en aan het grote plaatje te blijven denken, heeft Corine zo haar steentje bij kunnen dragen aan het opzetten van de nieuwe afdeling planning.

Is automatisering een bedreiging?

Een actueel thema is dat van automatisering, wat voor velen als een bedreiging voor haar of zijn baan voelt. Hier denkt Corine echter heel anders over. “Dankzij het automatiseren van administratieve processen, dat door de fusie in een stroomversnelling terecht is gekomen, hebben we juist meer ruimte om te focussen op de klant, de trainers en onze andere samenwerkingspartners.” Ook het samenwerken binnen een team bevalt Corine heel goed. “Eerder werkte ik altijd alleen en sinds de fusie heb ik er ineens een heel team bij. Ik krijg hier gelukkig veel energie van.

Het in stand houden van de Hoffelijk-touch

Omdat het gesprek met Corine heel fijn en ontspannen verloopt, durven we ook nog wel een verdiepende vraag te stellen: Omdat Lindenhaeghe bekendstaat om de kwaliteit van haar klassikale trainingen en de organisatie doorgaat onder de naam Lindenhaeghe, is er dan nog wel ruimte voor het DNA van Hoffelijk? Er verschijnt een voorzichtige glimlach, maar een ijzersterk antwoord: “De persoonlijke touch van onze organisatie komt niet in gevaar. Ik ben er namelijk van overtuigd dat deze touch niet in onze producten zit, maar in het persoonlijk contact dat we met klanten en partners hebben.” Het bieden van zowel klassikale als digitale cursussen is volgens Corine dan ook een verbreding van de diensten, en geen verschuiving.

Heb je naar aanleiding van het verhaal van Corine nog vragen over wat de fusie voor jou betekent? Kijk dan eens op onze speciale fusiewebsite heeft.”

Overig nieuws

PE Wft: zorg dat je medewerkers op tijd hun examens plannen!
Nieuwsbericht
We roepen adviseurs op om hun examen in te plannen en vertellen we wat jij als werkgever kunt doen om dit te ondersteunen.
Lindenhaeghe lanceert concept cyberweerbaarheid
Nieuwsbericht
Met ons nieuwe concept zetten we in op de cyberweerbaarheid van de medewerker in de financiële sector
Lindenhaeghe en SVC bundelen krachten voor VvE-beheerders
Nieuwsbericht
Door onze nieuwe samenwerking met SVC Compliance bieden we VvE-beheerders betere ondersteuning bij het voldoen aan wettelijke...