Maak kennis met Sebastiaan

Interview

Sebastiaan heeft altijd in rollen gewerkt waarbij (klant)ontzorging centraal stond. Na een detachering waarin hij teams tijdelijk ondersteunde als financieringsacceptant, verhuisde hij voor de liefde naar Den Haag. Na bijna 5 jaar bij een grote corporate organisatie te hebben gewerkt, besloot hij dat het tijd was voor een nieuwe uitdaging. Hij wilde ervaring opdoen bij een kleiner bedrijf met een andere cultuur en dynamiek om zijn vaardigheden te blijven ontwikkelen en buiten zijn comfortzone te stappen. Bij Lindenhaeghe vond hij deze plek en helpt hij nu voornamelijk advieskantoren in de vakbekwaamheid van hun medewerkers.

Persoonlijk contact maakt het verschil

Sebastiaans werkzaamheden bestaan vooral uit het onboarden van nieuwe klanten. “Ik spreek, naast onze bestaande klanten, ook veel potentiële nieuwe klanten binnen de financiële dienstverlening. De grootste focus ligt voor mij bij kantoren vanaf 10 medewerkers die als schakel fungeren tussen een bank of verzekeraar en de klant. Doordat zij lokaal georiënteerd zijn, maken zij hun eigen beleid en kiezen zij hun eigen producten. Zij bepalen zelf in hoeverre zij de kennislat van minimaal naar gewenst niveau tillen.”Vanuit zijn bureaustoel is dit soms lastig te bewerkstelligen, aldus Sebastiaan: ”Bij onze klanten staat persoonlijk contact voorop, dus dat betekent dat ik door heel het land reis om deze kantoren te bezoeken. Ik word er ook blij van, het persoonlijke contact en de korte lijntjes. Je zit echt bij hen aan tafel en krijgt zo de sfeer, wensen en doelstellingen veel meer mee.”

Direct resultaat zien

“Omdat ik nauw betrokken ben bij de eerste kennismaking van klanten met de dienstverlening van Lindenhaeghe, ervaar ik direct het resultaat van het harde werk van mijn collega’s en mezelf, en dat is werkelijk fantastisch!” vertelt Sebastiaan. Ook kijkt hij met ambitie vooruit: ”Het lijkt mij een mooie en gezonde uitdaging om alle financiële dienstverleners in Nederland te helpen om ze het maximale uit hun medewerkers en daarmee ook uit hun eigen dienstverlening aan hun klanten kunnen halen. Dit willen we doen met onze opleidingsproducten en de inzichten vanuit het Lindenhaeghe Dashboard. Zo kan ieder advieskantoor, net als ik, dagelijks met veel plezier het directe resultaat van hun werk ervaren.”

Werken bij Lindenhaeghe

Over hoe Sebastiaan zijn eerste zes maanden heeft beleefd, is hij duidelijk: “Wat ik mooi vind aan het werken bij Lindenhaeghe, is dat we het motto hebben: ‘We doen het goed of we doen het niet.’ Als een klant voor Lindenhaeghe als opleidingspartner kiest, moet het voor hen ook echt een significante verbetering zijn. We besteden daarom veel tijd en aandacht aan onze klantgesprekken. Wat heeft een klant nodig om te kunnen voldoen aan de Wft-vakbekwaamheidseisen en zijn wij echt de beste opleider voor die organisatie? Daarnaast berekenen we de business case van een organisatie, waarbij meer dan alleen de certificaten een rol spelen. Hoe verhoudt zich de studiebelasting, slagingspercentages en tijdsbesparing door innovatieve functionaliteiten van onze dienstverlening tot de huidige situatie. Die situatie willen we scherp hebben en die vragen met volle overtuiging kunnen beantwoorden.” Wanneer Sebastiaan tevreden naar huis gaat? ”Mijn dag is geslaagd als ik de vertrouwde hand kan bieden waar de organisaties hun gemoedsrust en vakbekwaamheid in kunnen plaatsen.”

Overig nieuws

Interview met Klomp Advies
Nieuwsbericht
Linda Schakenraad-Van Dijk is als Officemanager bij Klomp Advies...
Interview met Duco Vermeer van a.s.r.
Nieuwsbericht
Duco Vermeer is als Talentadviseur van a.s.r. intensief betrokken geweest bij...
Maak kennis met Jordi
Interview
Sebastiaan heeft altijd in rollen gewerkt waarbij (klant)ontzorging centraal stond...