Vanuit een sterke basis samen verder
Rebecca werkt al ruim zeven jaar bij onze organisatie. Als Customer Success Manager focust zij zich zowel op het binden van nieuwe klanten, als het borgen dat bestaande klanten een succesvolle ervaring hebben bij Lindenhaeghe. Hoe heeft Rebecca de fusie tussen Hoffelijk en Lindenhaeghe ervaren? En brengt de fusie nog een verandering in haar werkzaamheden met zich mee? Met deze insteek begonnen wij het gesprek, maar het duurde niet lang voor de mening van Rebecca duidelijk was.
Aan de slag bij de concurrent?!
Voor Rebecca brengt de fusie namelijk alleen maar voordelen met zich mee. “Natuurlijk, toen ik hoorde dat we doorgingen onder de naam Lindenhaeghe was dat even wennen. Ik heb jarenlang gewerkt om Hoffelijk als bedrijf neer te zetten in de sector en nu moest ik dat los gaan laten.” Dit gevoel verdween echter snel naar de achtergrond en maakte plaats voor het grotere plaatje. “Mijn relaties met de klanten en strategische partners blijven bestaan en vanwege de fusie kan ik hen juist nog beter ondersteunen met een compleet digitaal, klassikaal en blended aanbod.”
Van digitaal naar een klassikale plus; is dat niet gek?
Omdat Hoffelijk altijd vanuit de overtuiging werkte dat een digitale opleiding voldoende was, moet het toch even wennen zijn geweest om hier een klassikaal aanbod aan toe te voegen? Maar ook hier ziet Rebecca vooral de meerwaarde: “De digitale opleidingen vormen onze basis en dat maakt ons sterk. Maar door extra diensten in de vorm van klassikale opleidingen toe te voegen weten we een verdieping voor onze klanten aan te brengen.”
Klanten hoeven niet meer te kiezen
Het feit dat klanten zo positief zijn over de fusie, heeft volgens Rebecca dan ook juist met deze verdieping te maken. “De klanten van oud-Lindenhaeghe zaten daar vanwege de kwaliteit van de klassikale opleidingen, maar hadden behoefte aan het inzicht dat het dashboard van Hoffelijk biedt. Dankzij de fusie kunnen zij nu van beide gebruikmaken. Sommige klanten zeiden het zelfs letterlijk, dat ze zo blij waren dat ze nu niet meer hoefden te kiezen.”
Krijgt Rebecca dan helemaal geen vragen? “Natuurlijk hebben de klanten vragen. De fundering van ons dashboard wordt gevormd door onder andere de diploma’s. Klanten willen graag weten hoe dit dashboard wordt gevuld en wat we kunnen doen om ontbrekende diploma’s te achterhalen. Dit zijn echter logische vragen die vrijwel elke nieuwe klant heeft.”
Wat staat er de komende periode op de planning?
Rebecca heeft een focus op de borging van de vakbekwaamheid van financieel professionals bij organisaties. Daarvoor spreekt zij veel nieuwe organisaties die een opleidingsbehoefte hebben. Daarnaast wordt zij door het Team Accountmanagement ingevlogen bij bestaande klanten wanneer zij een specialistisch vraagstuk hebben. “De komende periode ben ik nog druk met het inplannen van kennismakingsgesprekken met de zakelijke Lindenhaeghe-klanten. Ben jij als organisatie benieuwd naar wat de fusie voor jullie gaat betekenen en ga je graag al op korte termijn met ons in gesprek? Plan dan vooral een afspraak met mij in.”