Elke dag weer superblij van klantcontact
In september 2020 ging Elise bij onze organisatie aan de slag als Project Management Officer. Het werd ons al snel duidelijk dat Elise veel aandacht had voor de klant en zaken tot in de puntjes voor hen regelde. Het kwam dan ook niet als een verrassing dat Elise al snel werd gevraagd om aan de slag te gaan als Accountmanager. Een functie die zij nog steeds met veel plezier, én tot grote tevredenheid van onze klanten, uitoefent. Hierdoor heeft Elise ook een belangrijke rol tijdens de fusie en we gaan met haar in gesprek over hoe zij dit tot nu toe ervaren heeft.
Waarde leveren voor de klant
Duidelijkheid en rust creëren voor onze zakelijke klanten, zodat zij precies weten waar zij aan toe zijn. Dát is waar Elise voor staat. Zij vond het dan ook extra belangrijk om goed bereikbaar te zijn nadat de fusie bekend werd gemaakt en zo veel mogelijk proactief te communiceren richting de klanten. “Ik heb vanaf het begin de klanten zo veel mogelijk meegenomen in alle ontwikkelingen binnen de organisatie. Door hen goed te informeren over de voor hen relevante zaken weten de klanten precies waar ze aan toe zijn. Dit zorgde voor rust bij de klant.”
Een goede klantrelatie zit in ons DNA
Als we Elise vragen wat maakt dat zij zoveel energie krijgt van het klantcontact, krijgt ze een grote glimlach op haar gezicht. “Ik merk elke dag weer dat klantcontact mij superblij maakt. Vooral wanneer ik het beeld van de klant kan verrijken en kan inspireren door een oplossing te bieden voor het vraagstuk waar de klant zelf nog niet aan had gedacht. Hierbij is het belangrijk om de ‘echte’ behoefte te achterhalen door goede vragen te stellen, te luisteren en de problemen bloot te leggen.” Op de vraag of dit niet vanzelfsprekend is voor een Accountmanager, had Elise gelijk een sterk antwoord paraat. “Iedere organisatie beweert natuurlijk dat de klant altijd centraal staat. Maar bij ons is dit écht het geval, want een goede klantrelatie zit in ons DNA. Door de tijd te nemen om het plaatje eerst compleet te maken, konden we de klanten volledig meenemen in de verrijkte visie en hen direct informeren over de eventuele veranderingen.” Precies de duidelijkheid die Elise het belangrijkst vindt in het contact met de klant.
Een gevoel van thuiskomen
Binnen het nieuwe Lindenhaeghe voelt Elise zich dan ook als een vis in het water. “Toen ik bij Hoffelijk aan de slag ging, voelde het gelijk vertrouwd omdat ik volledig mijzelf kon zijn. Ik vond het dus vooral spannend of de prettige sfeer en warme en open cultuur behouden zouden blijven. Dit is gelukkig het geval,” zo vertelt Elise. “Ik ervaar hierdoor elke dag weer een gevoel van thuiskomen en hoop dat ik dit werk nog heel lang kan blijven doen.”
Heb jij als organisatie nog een vraag en ga je hierover graag met Elise in gesprek? Plan dan gerust een afspraak met haar in, zij staat je graag te woord.